Rinnakkaissessiot 1: Teemaryhmät ja työpajat


Teemaryhmät koostuvat 3-4 alustuksesta/esityksestä kestoltaan noin 20 minuuttia/esitys. Teemaryhmän kesto on yhteensä 1,5 h.
Teemaryhmien kanssa samaan aikaan järjestetään työpajoja, joissa käsitellään päivien teemoihin liittyviä aiheita. Työpajan kesto on noin 1,5 h / työpaja.

Linkki: Kaikkien rinnakkaissessioiden abstraktit


Keskiviikko, 16.8.2017 klo 13.15-14.45


Teemaryhmä 1A:

Digistrategiaa ja digiloikkaa

  1. Koulutuksen digistrategia 2020 Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa ja sen jalkauttaminen (Esitys)
    Marjaana Kareinen ja Mika Pulkkinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto
  2. Miten digiloikka tehdään Helsingin yliopistossa? (Esitys)
    Sari Koski-Kotiranta, Pauliina Kupila, Helsingin yliopisto
  3. Kolme ovea digitaalisuuteen
    Janne Niinivaara, Kari Pitkänen, Kirsi Wallinheimo, Helsingin yliopisto
  4. Opetusvientiä blendaten
    Nina Huotari ja Ulla Pekkarinen, Savonia-ammattikorkeakoulu

Sali: B201 WOLFF, Tervahovi-rakennus
Puheenjohtaja:
Sari Koski-Kotiranta


Teemaryhmä 1B:
Kokemuksia digitaalisen opettamisen kehittämisestä

  1. Teaching business interaction - Student produced negotiation videos and peer-assessment (Esitys)
    Anne-Maria Holma, Vaasan yliopisto
  2. Vuorovaikutus verkkokurssilla - oppimisen edistäjä vai pakollinen paha?
    Päivi Borisov, Vaasan yliopisto
  3. Green Carea  yliopisto-opiskelijoiden ohjaamiseen, iloa ja yhteistyötä koira-avusteisesta  pienryhmätoiminnasta (Esitys)
    Liisa Mäkelä, Vaasan yliopisto
  4. Valtavan ihana tapa oppia ja päästä seuraamaan ammattilaista.- hoitotyön opiskelijoiden kokemuksia videovälitteisestä opetuksesta (Esitys)
    Tiina Tarr, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri

Sali: C203 KURTEN, Tervahovi-rakennus
Puheenjohtaja:
Päivi Borisov


Teemaryhmä 1C:
Aktivoivat ja yhteisölliset opetusmenetelmät matematiikan opettamisessa

  1. Aktiivisen oppimisen menetelmät ja niiden vaikutus oppimiseen STEM-aloilla (Esitys)
    Susanna Hartikainen, Tampereen teknillinen yliopisto
  2. Matematiikan opiskelijoiden kokemuksia opiskelijalähtöisistä menetelmistä ja oppimisympäristöstä (Esitys)
    Juulia Lahdenperä, Matematiikan ja tilastotieteen laitos, Helsingin yliopisto
  3. Matlabilla matematiikan mestariksi (Esitys)
    Miika Huhtanen ja Terhi Kaarakka, Tampereen teknillinen yliopisto
  4. MathCheck apuna matematiikan oppimisessa ja arvioinnissa (Esitys)
    Simo Ali-Löytty, Marjukka Joutsenlahti ja Terhi Kaarakka, Tampereen teknillinen yliopisto

Sali: A201 PALOMÄKI, Tervahovi-rakennus
Puheenjohtaja:
Simo Ali-Löytty


Teemaryhmä 1D:
Opiskelijoiden ohjaus ja kasvu

  1. Palaute kasvutarinan tukena (Esitys)
    Marjut Männistö, Anna-Mari Rouru ja Henni Heikkilä, Vaasan yliopisto
  2. Yliopisto-opiskelijoiden oppimisvaikeudet ja ahdistuneisuushäiriöt englannin kieli- ja viestintäopinnoissa
    Satu Tuomainen, Itä-Suomen yliopisto
  3. Akateemisten taitojen oppiminen ja ohjaaminen vertaisarvioinnin avulla verkkopohjaisessa oppimisympäristössä (Esitys)
    Erja Kautto-Knape ja Sanna Uotinen, Jyväskylän yliopisto
  4. Työelämärelevanssia akateemisista moduuleista (Esitys)
    Heli Parviainen, Venla Kuuluvainen, Satu Seppä, Tampereen yliopisto

Sali: B209 Kauppakamari-sali, Tervahovi-rakennus
Puheenjohtaja:
Satu Tuomainen


Teemaryhmä 1E:
Sairaanhoidon ja lääketieteen opetuksen kehittäminen

  1. Vertaisoppiminen opiskelijamoduulissa Varsinais-Suomen sairaan-hoitopiirissä (Esitys)
    Anne-Mari Seppälä ja Tiina Tarr, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri
  2. Vaasan keskussairaalassa pilotoidaan ammattienvälistä oppimista
    Susanne Salmela, Katri Pöntinen, Satu Hautamäki, Henna Huovinen, Vaasan keskussairaala
  3. Clinical learning environment and mentoring of culturally and linguistically diverse healthcare students
    Kristina Mikkonen, Oulun yliopisto
  4. Virtuaalisen ja perinteisen mikroskopian yhdistäminen tehostaa histologian opetusta ja oppimista (Esitys)
    Mikael Niku, Helsingin yliopisto

Tila: B203 KPO-sali, Tervahovi-rakennus
Puheenjohtaja:
Kristina Mikkonen


Teemaryhmät 1F:
Vieraiden kielten opetuksen kehittäminen

  1. Nyt uskon, että uskallan puhua ruotsia enemmän kuin aikaisemmin Suomenkielisten lääketieteen opiskelijoiden käsityksiä ja kokemuksia ruotsin kielestä (Esitys)
    Annmari Sahlstein, Turun yliopisto, kielikeskus
  2. Plurilingual framework for collaboration: a case study of a working life oriented business course at university level (Esitys)
    Nicole Keng & Nina Pilke, University of Vaasa
  3. Arvostelusta oppimisen tukemiseen: arviointi muutoksessa myös kielenopetuksessa
    Anne Huhtala & Marjo Vesalainen, Helsingin yliopisto
  4. Viestintä- ja kielitaidot asiantuntijatyössä: Haastatteluaineiston kertomaa (Esitys)
    Sinikka Karjalainen, Johanna Manner-Kivipuro, Carola Rewell, Johanna Vaattovaara, Helsingin yliopisto

Sali: C209 Atria-sali, Tervahovi-rakennus
Puheenjohtaja:
Dr Nicole Keng and Professor Nina Pilke

 

Työpajat:

  1. Digitaalisuus osana opintojen-ohjausta Insinööritieteiden korkeakoulussa (Esitys) (Kuva 1) (Kuva 2) (Kuva 3) (Kuva 4)
    Virpi Riissanen ja Mari Martinmaa, Aalto-yliopisto
    Sali:
    D115, Tervahovi-rakennus

  2. Open Science- minkälaisia opetusta ja osaamistavoitteita eri vaiheissa yliopisto-opintoja?
    Kati Syvälahti ja Juuso Ala-Kyyny, Helsingin yliopiston kirjasto
    Sali: D118, Tervahovi-rakennus
  3. Korkeakoulupedagogiikkaa yhteistyöllä (Esitys)
    Asko Karjalainen, Hanna Alaniska ja Merja Maikkola, Oamk ja Oulun yliopisto
    Sali: D103 Wetteri-Sali, Tervahovi-rakennus
  4. Opetuksen kehittäjä oppimisympäristössä, uudet tuulet, uudet kujeet?
    Maire Syrjäkari ja Maija Lampinen, Aalto-yliopisto
    Sali: D102 Säästöpankki-Sali, Tervahovi-rakennus

 

 

Päivitetty 11.09.2017 - Yliopisto-opettajan blogi
Login