Usein kysyttyä

Huom! Sivu päivitetään kesän aikana käyttöliittymäuudistuksen tuomien muutosten vuoksi.

Miksi en löydä ilmoittautuessani tenttiä EXAM-järjestelmästä?

  • Jos et löydä etsimääsi tenttiä hakiessasi Tentit-kohdasta tentin koodilla, nimellä tai tentaattorin nimellä,
    • ko. opintojakso ei ole tentittävissä sähköisenä tenttinä.
    • tenttiä ei ole vielä julkaistu tai tentin voimassaoloaika on päättynyt.
  • Ota yhteyttä tentaattoriin/yksikköön.

Miten voin suorittaa kaksi tenttiä samana päivänä?

  • Sinun tulee ilmoittautua molempiin tentteihin siten, että seuraavan tentin alkamisajankohta on edellisen tentin päättymisajankohdan jälkeen. Toisin sanoen ilmoittaudut toiseen tenttiin ajalle, jolloin ensimmäinen tentti on jo päättynyt (esim. klo 9:00 ensimmäinen tentti ja klo 13:00 toinen tentti).
  • Sinulle arpoutuu tenttitilasta tentteihin todennäköisesti eri koneet.
  • Poistu tenttien välissä huoneesta. Kumpikaan tenteistä ei saa olla kesken poistuessasi huoneesta (et voi olla kirjautuneena kumpaankaan tenttiin).

Mitä sovelluksia voin käyttää sähköisen tentin tilassa?

  • Tietokoneissa on selain, Adobe Reader, Laskin, Paint ja Notepad.
  • Koneilla on rajoitettu verkkoyhteys ja niillä pääsee vain EXAM-tenttisovellukseen. Muistitikkujen käyttö on estetty.
  • Vastaat tenttikysymyksiin EXAM-järjestelmän helppokäyttöisellä editori-työkalulla, jossa voit halutessasi myös muotoilla tekstiä ja tarjolla on myös mm. kaavaeditori.
  • Halutessasi voit hyödyntää myös Notepad -sovellusta vastauksesi suunnittelussa apuna.
  • Saat myös avattua tenttikysymykseesi mahdollisesti liitetyn lisämateriaalin pdf-tiedostona.
  • Muihin sovelluksiin sinulla ei ole sähköisen tentin tilassa pääsyä.
Päivitetty 30.06.2017 - Avoin yliopisto
Login