Yliopiston brändi

Uusi brändi kertoo pienen yliopiston suuren tarinan

Vaasan yliopiston monivuotinen brändityö alkaa olla loppusuoralla.

Uudistus lähti tarpeesta tuoda Vaasan yliopiston vahvuudet ja osaaminen entistä paremmin kohderyhmien tietoon.

Uusi, raikas visuaalinen ilme kertoo pienen yliopiston suurta tarinaa. Ilme pohjautuu kolmioteemaan, joka näkyy myös kampuksen arkkitehtuurissa Vaasan Palosaarella.

Yliopiston tunnus kuvastaa vastuullisen johtamisen teemaa: nykyaikaisen yliopiston koulutuksessa ja tutkimuksessa yhdistyvät sydän ja järki – tulevaisuuden johtajien ja asiantuntijoiden täytyy ottaa toiminnassaan huomioon myös päätöstensä seuraukset. Tunnuksessa voi nähdä myös monesta pienestä osasesta muodostuvan tiiviin yhteisön voiman, V-kirjaimen, briljantin älyn tai terävän kynän.

Yliopistoille asetettuja tehtäviä ovat koulutus, tutkimus ja kolmantena yhteiskunnallinen vuorovaikutus. Vaasan yliopisto haluaa hoitaa myös kolmannen tehtävänsä vastuullisesti, ja tulee olemaan entistäkin aktiivisempi ja avoimempi omaääninen kumppani, joka tekee mielellään yhteistyötä ja tuo oman tutkimusosaamisensa esiin rohkeasti ja kiinnostavilla tavoilla.

Joulukuussa uudistuvat verkkosivut on rakennettu käyttäjän tarpeita ajatellen.  Niiden myötä yliopisto on entistä enemmän läsnä muissakin sähköisissä kanavissa ja antaaäänen myös opiskelijoilleen mm. blogien muodossa.

Myös yliopiston esitteet uudistuvat. Uusi yleisesite kertoo tiiviisti pääasiat yliopistosta ja sen voi ladata sähköisenä versiona (suomi ja englanti, muut kielet tulossa). Yliopisto luo yhteisöllisyyttä ja näkyvyyttä myös uusilla yliopistotuotteilla, joita tulee myyntiin kampukselle.

Kansainvälisyys on luonteva osa Vaasan yliopiston arkea, ja se näkyy viestinnässä: kaikki valokuvien mallit ovat yliopiston omia opiskelijoita.

Vaasan yliopisto kouluttaa vastuullisia johtajia ja asiantuntijoita tulevaisuuden tehtäviin. Se on lupaus, jonka voi lunastaa vain oikeilla teoilla.

Viestintästrategia (pdf)

Päivitetty 05.12.2014 - Verkkotoimitus
Login