Laadunhallinta

Julkaistu 21.11.2012.

Tavoite: Antaa osallistujille työkaluja laatu-/toimintajärjestelmän rakentamisessa, ylläpidossa ja kehittämisessä omissa työpaikoissaan.

Sisältö ja eteneminen:

  1. Mistä laadunhallinnassa on kysymys ja miten siitä voi hyötyä?
  2. Laadunhallinnan nykytilan kartoitus
    • Millä tavalla milläkin toimialalla laadunhallinta kannattaa hoitaa?
    • Laatujärjestelmän liittäminen tavoitteisiin (strategiat) ja muihin asioihin (ympäristöasiat, työturvallisuus...)
    • Yrityksen tai muun organisaation laadunhallinnan arviointi
  3. Laatujärjestelmän/toimintajärjestelmän rakentaminen
    • Laatu-/toimintajärjestelmän rakentaminen, ylläpito ja kehittäminen
      1. Työnjako ja aikataulutus kehittämistoiminnassa
      2. Tarkoituksenmukainen dokumentointi (paperilla vai sähköisesti?)
    • Jatkuvaa parantamista: suunnittelua, toteutusta, arviointia, parantamista...
    • Arviointi ja mittaaminen sekä niiden hyödyntäminen
    • Henkilöstö: jaksaminen ja osaaminen
    • Asiakkaat: asiakassuhteet, asiakastyytyväisyys
    • Prosessien kuvaaminen, mittaaminen ja kehittäminen
  4. Laadunhallinnan nykytilan kartoitus
    • Sisäinen auditointi ja kirjallinen palaute yrityksen laadunhallinnan tasosta kehittämisehdotuksineen

Yhteyshenkilöt: Ville Tuomi ja Sari Soini

Takaisin

Päivitetty 20.02.2013 - Verkkotoimitus
Login